Overblog
Editer l'article Suivre ce blog Administration + Créer mon blog
Un Jour, Une Musique.

This is a RECORD COVER. This writing is the DESIGN upon the record cover. The DESIGN is to help SELL the record. We hope to draw your attention to it and encourage you to pick it up. When you have done that maybe you’ll be persuaded to listen to the music – in this case XTC’s Go 2 album. Then we want you to BUY it. The idea being that the more of you that buy this record the more money Virgin Records, the manager Ian Reid and XTC themselves will make. To the aforementioned this is known as PLEASURE. A good cover DESIGN is one that attracts more buyers and gives more pleasure. This writing is trying to pull you in much like an eye-catching picture. It is designed to get you to READ IT. This is called luring the VICTIM, and you are the VICTIM. But if you have a free mind you should STOP READING NOW! because all we are attempting to do is to get you to read Yet this is a DOUBLE BIND because if you indeed stop you’ll be doing what we tell you, and if you read on you’ll be doing what we’ve wanted all along. And the more you read on the more you’re falling for this simple device of telling you exactly how a good commercial design works. They’re TRICKS and this is the worst TRICK of all since it’s describing the TRICK whilst trying to TRICK you, and if you’ve read this far then you’re TRICKED but you wouldn’t have known this unless you’d read this far. At least we’re telling you directly instead of seducing you with a beautiful or haunting visual that may never tell you. We’re letting you know that you ought to buy this record because in essence it’s a PRODUCT and PRODUCTS are to be consumed and you are a consumer and this is a good PRODUCT. We could have written the band’s name in special lettering so that it stood out and you’d see it before you’d read any of this writing and possibly have bought it anyway. What we are really suggesting is that you are FOOLISH to buy or not buy an album merely as a consequence of the design on its cover. This is a con because if you agree then you’ll probably like this writing – which is the cover design – and hence the album inside. But we’ve just warned you against that. The con is a con. A good cover design could be considered as one that gets you to buy the record, but that never actually happens to YOU because YOU know it’s just a design for the cover. And this is the RECORD COVER.

31 Juillet 2018 , Rédigé par Léonard Sanchez Publié dans #Punk - Garage Rock

Pour moi, la politique est un faux monde, un monde fantôme, en trompe l’œil : ça n’existe pas. Je refuse de voter. Ces gens n’auront pas un centième de mon temps, de mon sang, de mon existence. Je ne pourrais pas dormir, pas faire l’amour, pas écrire si je leur consacrais la moindre parcelle d’attention. C’est simple je nie !

Andy Partridge

Go 2 (1978)

Titre : Meccanik Dancing

Artiste : XTC

Genre : New Wave, Post Punk, Art Rock

Origine : Swindon (Angleterre)

Membres :

Andy Partridge
Colin Moulding
Dave Gregory
Terry Chambers
Barry Andrews
Pourquoi cette musique ?

Album de jeunesse Punk d'XTC où l'étrange clavier de Barry Andrews laissait encore explosé toute son inventivité qui atteint à mon avis ici le point culminant du groupe, équilibre parfait entre fausse pop et post-punk décomplexé. C'est aussi drôle que rafraîchissant et aussi barré que cette foutue pochette d'album qui possède le record du titre d'album le plus long du monde qui puise son inspiration dans une démarche alternative allant clairement à contre courant lors d'une époque où les pochettes d'album voir la musique en général se cherchait à travers une industrie de l'image en plein essor. Nous sommes d'ailleurs peut-être ici d'ailleurs en présence de la pochette la plus PUNK dans le pur sens du terme et de l'histoire du genre.

Pourquoi aujourd'hui ?   

Je découvre de vrai perle qui m'était inconnu (car je ne connais pas tout...) à travers mes lectures à la bibliothèque (vous me trouverez rayon musique à Alcazar, quand elle est ouverte).

Que la musique soit avec vous, chaque jour !
 

Partager cet article
Repost0
Pour être informé des derniers articles, inscrivez vous :
Commenter cet article